Aangekomen op Railay Beach!

Hee hoi!

Het is alweer 7 mei en dit betekent dat wij al op de helft van onze vakantie zitten! Waah! Gaat echt snel. Misschien wel iets te snel. Maar wij genieten nog volop! Het is hier echt prachtig!

Gisteren was onze laatste dag op Khao Sok. In de ochtend hebben wij een jungletour bijgewoond in het Khao Sok national park. Ook hier kan ik vrij kort over zijn: Het was weer mooi! De natuur hier is prachtig!

In het national park zijn ook veel dieren waaronder apen. Ik hoopte stiekem heeeeel erg dat we er minstens een tegen zouden komen. Maar helaas. Het regende heel erg en volgens onze gids zijn ze dan onvindbaar.. Geef ze dan ook ongelijk.

Wel kwamen we nog een babyslang tegen, een kameleon en nog een heleboel salamanders.

Onderweg liepen we ook nog langs een waterval en gingen we nog zwemmen in de rivier. Dit kon toen nog, want dit was voor de stortbui.

De tweede helft liepen we in de stromende regen door het park. Maar aangezien het hier snikheet is was dit eigenlijk wel even lekker. Al met al weer een hele leuke ochtend!

Vanmorgen moesten we weer uitchecken in het resort in Khao Sok en vertrokken we met een minivan naar Ao Nang (Krabi). De rit duurde ruim 4,5 uur maar ging best wel snel voorbij. Eenmaal aangekomen in Ao Nang waren we er nog niet, want voor de aankomende 3 nachten hebben wij een hotel geboekt op Railay Beach. Even twijfelden we of we hier wel naartoe wilden gaan. Het schijnt hier namelijk heel erg toeristisch te zijn. Zo toeristisch, dat het mooie strand wegvalt… Toch besloten we het risico te nemen. Op Ao Nang moesten we dus nog met een motorbootje naar Railay Beach, omdat je hier alleen maar per boot kunt komen.

Alleen de boottocht er naartoe (duurde ongeveer een kwartier) was al een feest op zich. Wederom is de omgeving er prachtig!

Eenmaal aangekomen bij ons resort duurde het niet lang voordat wij een duik namen in de zee. Het water is heerlijk! Gewoon het feit dat je zonder te bibberen het water in kunt lopen. Iets herinnert me dat ik hier in Nederland altijd minstens een halfuur over doe…

We zitten hier echt aan het strand en daarnaast bevat het resort ook nog een zwembad! Ik geef toe, we zitten hier wel wat luxer dan onze gemiddelde accomodatie. Hier is natuurlijk over nagedacht.. Want ‘toevallig’ ben ik overmorgen jarig.. Een mooier cadeau kon ik mijzelf niet geven😊

Het strand hier vinden wij prachtig En de drukte van toeristen valt echt ontzettend mee! Nou hebben wij wel geluk dat wij buiten het hoogseizoen reizen. Anders kan ik mij wel voorstellen dat je hier liever wegblijft. Het is in verhouding namelijk niet een megagroot strand.

Ik denk dat wij hier de aankomende dagen ook weer heerlijk gaan genieten! Dat wij voorlopig nog niet naar huis willen, is jullie denk ik wel duidelijk geworden. Heimwee? Nee, daarin moet ik mijn familie even teleurstellen. Jullie worden niet gemist😝. Hoewel ik wel moet toegeven dat ik mijn boterhammen met hagelslag begin te missen.. Maar ja, als dit alles is…